“medya”nın alternatifi…

gözümüzü açıp türk medyasına bakıyoruz. daha bakar bakmaz da eleştirmeye soyunuyoruz. haklı olarak… bütün dünya medyalarını incelemedik ama görebildiğimiz kadarıyla türk medyası, neresinden tutsan elinde kalan bir ucube. haber verme amacıyla çıkan ama haber vermemek için her yolu deneyen bir medya kültürünün tam ortasındayız. ama bu hiçbir zaman sadece medyanın yarattığı bir kültür olmadı, sadece hükümetlerin ya da akepenin yarattığı bir kültür de değil. daha çok katmanlı, daha tarihsel, kökleri olan bir gelenekten söz ediyoruz.

lakin sürekli eleştirdiğimiz hakim medyaya karşı alternatif arayışlarında da hem anaakımın hastalıklarını, hem de kendi yarattığımız defektleri görebiliyoruz. eleştiri, özeleştiri olmazsa hiçbir işe yaramaz. medya üzerine yıllardır çalışan biri olarak çağrıldığım kamusal tartışmalarda ne vakit “kendimizi” eleştirmeye çalıştıysam kötü bakıldım… bu kötü bakışları anlıyorum: “bu kadar güçsüz, güçsüzleşmiş bir alternatif medya dünyasında eleştirecek başka bir şey mi kalmadı? hiç yoktan iyidir, katkılarla düzelir, eleşitreceğinize katkı sunun, vb. vb.” akıllara ziyan ölçülere varan bu tip reddiyeleri anlamakla birlikte inandığım şeyi yapmaya devam ettim. benim de yılmaz doğrularım yok elbet, ben de eleştirilmeliyim, bunu elimden kimse alamaz.Image

işte bu duygu ve düşüncelerle bu sayfayı açtım. burada, sadece yaygın ve hakim medyayı ve/veya iletişim biçimlerini değil kendimizinkileri de paylaşıp tartışmak istiyorum. yani, dillere pelesenk olmuş, neredeyse kendinden menkul bir “alternatif medya” tartışması yerine, sistemle bütünleşik bir medyanın alternatifini arayalım diyorum, “medyanın alternatifi”ni, sistemin alternatifi anlamında kullanıyorum…

bu konudaki kuramsal notlarımı zamanı geldikçe paylaşacağım. ama sizlerden de katkı bekliyorum. bazan bir kitap yayımlandıktan aylar yıllar sonra haberimiz olabiliyor örneğin. değerli birikimleri, ürünleri bari biz hakim olanın lutfuna bırakmayalım, onlara günyüzü gösterelim…

bir yorum yap

